U vertrouwt uw kinderen aan ons toe, dat vinden wij fantastisch! Wij houden u graag op de hoogte van wat er bij SKO gebeurt, en naast het persoonlijke contact gebruiken wij ook de volgende kanalen:
Communicatie met en voor ouders
Nieuwsbrieven
Als ouder ontvangt u regelmatig nieuwsbrieven over de ontwikkelingen binnen SKO, en de groep van uw kind. U wordt automatisch ingeschreven zodra uw kind bij ons start.
Ontvangt u nog geen nieuwsbrief? Neem dan contact met ons op.
Informatie voor ouders
Communicatie voor ouders
De zorg voor uw kind nemen wij heel serieus en dit gaat gepaard met richtlijnen, regels en beleid. Alle belangrijke documenten die voor u als ouder van belang zijn, hebben wij handig voor u bij elkaar geplaatst.
Konnect, de informatie app voor ouders
Gebruik van Konnect/Ouderapp
Stichting Kindcentrum Oldebroek heeft gekozen voor Konnect. De app en het portaal van Konnect stellen u als ouder/verzorger in staat om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen van (uw kind in) de opvang. U kunt foto’s bekijken die geplaatst zijn, een nieuwsbericht lezen of een update in het digitale schriftje bekijken. Met Konnect blijft u op de hoogte! Lees hier meer informatie over hoe u de app optimaal kunt gebruiken:
Klachten- en verbeterprocedure
Heeft u een klacht of een tip?
Wij hopen het natuurlijk niet, maar als u een klacht hebt, dan hebben wij daar een procedure voor. Klik hier om deze te bekijken.
Ook tips ter verbetering zijn van harte welkom. Hiervoor hebben wij een verbeterformulier. Deze is bedoeld ter verbetering van onze service en kwaliteit binnen onze kinderopvang. Wanneer een klacht of verbeterformulier bij ons binnenkomt, zal deze door de directie behandeld worden. Indien nodig worden er aanpassingen/verbeteringen doorgevoerd. De ouder wordt conform de klachtenprocedure/verbeterprocedure geïnformeerd over hoe de klacht is opgelost en of deze naar tevredenheid is opgelost. Indien nodig of gewenst, zal er een gesprek plaats vinden. De klachten procedure en het verbeterformulier zijn belangrijke processen binnen onze bedrijfsvoering.
Oudercommissie
Als ouder heeft u via de oudercommissie inspraak in ons reilen en zeilen. Onze oudercommissie wordt vertegenwoordigd door ouders vanuit het kinderdagverblijf, peuteropvang en buitenschoolse opvang. Zij behartigen de belangen van onze ouders. Binnen de OC zijn rollen en taken verdeeld. Deze worden regelmatig opnieuw bijgesteld.
Formeel moet de medezeggenschap van ouders geregeld worden middels een oudercommissie. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen een lokale oudercommissie (OC) en de Centrale Oudercommissie (COC). De Wet stelt als eis dat elke afdeling van de SKO een eigen oudercommissie heeft. Dat houdt in: één OC voor elke locatie van het KDV, vijf OC’s voor de zes BSO-locaties.
De OC streeft naar een formatie met 5-7 leden, zodanig dat elke locatie wordt vertegenwoordigd. Dit geldt voor zowel de KDV, peuteropvang als de BSO locaties. Een voorgenomen besluit van de SKO wordt voorgelegd aan de OC ter advisering, conform de wet Kinderopvang.
De taken en bevoegdheden van de OC staan beschreven in een reglement. De OC levert bijvoorbeeld een bijdrage aan onderwerpen als gezonde voeding, advies tarieven en verruiming openingstijden, overleg RvT en pedagogisch beleid.
De OC stelt zich ten doel:
Ondernemingsraad
In de OR zitten personeelsleden van SKO. Zij behartigen de belangen voor alle personeelsleden die binnen SKO werkzaam zijn. Zij hebben een adviseren taak richting de Directie. De OR bestaat uit vijf personeelsleden, allen werkend voor de peuteropvang, kinderdagopvang en/of buitenschoolse opvang. Welke middels een verkiezing beschikbaar zijn gesteld en na een verkiezing formeel benoemd zijn.
De OR vergadert met regelmaat. Dit zowel met als zonder directie. De onderwerpen die besproken zij voornamelijk gericht op korte termijn en langer termijn. Vragen als ‘Hoe verder met de organisatie?’ (fusie) waar heeft de OR instemming en een adviesrol bij en welke zaken hebben prioriteit.
Medewerkers worden geïnformeerd door middel van maandelijkse personeel nieuwsbrieven. Ook de nieuwsbrieven voor ouders ontvangen de medewerkers zodat ze op de hoogte zijn.
Leden Ondernemingsraad: Bianca Reurink-den Ouden, Trisha van Lang-Molema, Hermien van der Valk, Dirkina Mensink, Rebecca de Gooijer-Elzerman (vervangt Mariska Hup).
Raad van Toezicht
De Raad van Toezicht is het toezichthoudend orgaan van de Stichting. Door middel van een aantal vergaderingen per jaar samen met de directie en eenmaal per jaar met de OR en de OC blijft de RvT op de hoogte en houdt toezicht op de financiële en op afstand inhoudelijke ontwikkelingen van de organisatie.
De Raad van Toezicht werkt met een op maat gemaakte werkstructuur volgens een jaarplanning. Deze jaarplanning bevat de bijbehorende onderwerpen zoals: begroting, jaarverslag, bezettings- en financiële overzichten, kwaliteitsrapportages en personele aangelegenheden. Sinds 2019 is gestart met een vernieuwde maandrapportage SKO. Hierin staan o.a. de resultaten, bezettingscijfers, financieel overzicht en uitkomsten van de diverse audits inclusief andere relevante/lopende zaken.
Tevens is een belangrijke kernwaarde transparantie, wederkerigheid en samenwerking op strategisch niveau een belangrijke voorwaarde voor een effectieve en constructieve bedrijfsvoering.
Medezeggenschap
De Raad van Toezicht heeft jaarlijks een gesprek in kader van medezeggenschap. Vanuit die rol zijn er gesprekken geweest met de personeelsvertegenwoordiging (PVT) en met de oudercommissie (OC).
De verantwoordelijkheid van de verslaglegging van de bijeenkomsten behoort tot de taken van de directie, maar wordt in afstemming door de RvT uitgevoerd. Er wordt gewerkt met een agenda, verslag, actie- en besluitenlijst.
Leden Raad van Toezicht: Reint Scholten (voorzitter), Esther de Wilde, Ton de Vree, Anco Weijman en Janny Knigge.